“Televizije Prva i O2 prodate korporaciji Kopernikus”

BEOGRAD

Korporacija “Kopernikus”, u vlasništvu brata zvaničnika Srpske napredne stranke, kupila je televizije “Prva” i “O2”, nakon što je prodala svoje podružnice kablovskog operatera državnoj telekomunikacionoj kompaniji “Telekom” za skoro 200 miliona evra, objavio je BIRN.

Vlasnik korporacije “Kopernikus” Srđan Milovanović potvrdio je za BIRN da je postignut dogovor s vlasnikom ove dve televizijske stanice, “Antena grupom”. “Sada antimonopolska komisija mora to da odobri, ali to je samo formalnost, jer ‘Antena’ nema 40 odsto udela na tržištu”, rekao je Milovanović.

Vest je sinoć potvrdila i “Antena grupa”. “Kompanija ‘Antena grupa’ postigla je dogovor sa preduzetnikom Srđanom Milovanovićem o preuzimanju 100 odsto osnivačkih prava ‘Antena grupe’ u Srbiji i Crnoj Gori. Vrednost akvizicije iznosi 180 miliona evra. Postupak izdavanja dozvole od regulatornih tela je u toku”, navodi se u saopštenju. Kako piše BIRN, Milovanovićevu kompaniju povezuju sa SNS jer je njegov brat, Zvezdan Milovanović, stranački funkcioner.

Vojvođanski istraživačko-analitički centar (VOICE) objavio je da, prema tvrdnjamanjihovih izvora, promenom vlasništva neće doći do promene uprave televizije, a nezvanično, glavna razlika će biti u “dodatnom favorizovanju SNS”. Podseća se da su novinari portala “Raskrikavanje” uvidom u poslovnu dokumentaciju utvrdili da je Srđan Milovanović svoje poslove u Srbiji godinama vodio sa “ofšor destinacija”. Inače, dosadašnji vlasnik “Prve” i “O2” bio je Grk Teodoros Kirijaku, vlasnik “Antenna Media Group” iz Atine. Ta kompanija ističe da je vodeća medijska korporacija u jugoistočnoj Evropi, u čijem vlasništvu se osim “Prve” i “O2” nalaze i “Prva TV Crna Gora”, “Play radio”, šest kablovskih kanala i tri portala “Prva.rs”, “O2tv.rs” i “B92.net”.

A juče u toku dana kompanija “Telekom Srbija” negirala je medijske objave da je kupila TV “Prva” i “O2”. Naime, mediji su preneli izjavu predsedavajućeg Saveza za Srbiju Dragan Đilasa, koji je na Tviteru napisao da je državna kompanija “Telekom” kupila ove televizije, a da je formalni kupac “Kopernikus”. “Ako je dosad bilo bar malo svetla, i ono će se ugasiti”, ocenio je Đilas.

U saopštenju “Telekoma” dostavljenom “Beti” navedeno je da “Telekom Srbija i Kopernikus Technology nisu kupile Prvu i O2”. Udruženje novinara Srbije saopštilo je da Regulatorno telo za elektronske medije (REM) nije primilo prijavu za promenu vlasnika televizija “Prva” i “O2”. “REM nije primio nijednu prijavu za promenu vlasničke strukture u osnovnom kapitalu pružalaca medijskih usluga Radio-difuznog preduzeća B92 a.d. Beograd (O2) i Prve televizije d.o.o. Beograd (PRVA)”, rekli su UNS-u u REM-u, koji je nadležan da odobri promenu vlasničke strukture medija kojima je izdao dozvolu za rad.

Prati
Obavesti me o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Prikaži sve komentare