Sindikat RTS Nezavisnost : Otvoremo pismo javnosti i rukovodstvu RTS

BEOGRAD

U periodu otkad Javni medijski servis Srbije vodi aktuelni  menadžment, na svim poljima došlo je do ozbiljnog urušavanja organizacione, produkcione i kreativne snage ove kuće, započeto delovanjem prethodnog rukovodstva, navodi se u otvorenom pismu UGS Nezavisnost koje je, kako se navodu , upućeno “budući da nije odgovoreno na zahteve članova sindikata „Nezavisnost“ Javne medijske ustanove Radio-televizije Srbije koji su 11.04.2017. zbog sramnog načina izveštavanja Televizije Srbije o aktuelnim studentskim i građanskim protestima tražili smenu odgovornih rukovodilaca, članovi sindikata „Nezavisnost“ RTS-a upućuju drugo”.

 

” Tu snagu gradili su, iz generacije u generaciju, stvaraoci koji su zlatnim slovima upisani u kulturnu istoriju ovog naroda. U ovom trenutku je čitava ta građevina dovedena na rub propasti i izvrgnuta podsmehu javnosti.

Menadžment koji vodi RTS zaveo je dosledno režim dvostrukih standarda, u kojem je moguće da pojedini zaposleni dobijaju varijabilni deo zarade u iznosu od 250.000 dinara. U takvoj klimi gde postoje zaposleni višeg i nižeg reda, miljenici menadžmenta i njegove sluge a sluge su svi ostali, brojniji, koji prihoduju samo zaradu u često mizernom iznosu, moguće je, i sve češće se događa, da se pripadnici povlašćenog reda rukovodilaca prema svojim kolegama odnose sa pozicija bezobzirne sile, prenebregavajući sve češće i elementarnu pristojnost. Njima je dato da to mogu, pa se oni prema ostatku kolektiva i ponašaju po principu „može mi se“.

U tako vođenom RTS-u je, recimo, moguće da urednica emisije ”Plava ptica” bahato i nedolično zviždanjem u prste (sic!) i povišenim glasom ućutukuje, vređa, studijske snimatelje dok glumci koji su pod njenom nadležnošću, došavši potpuno nespremni na snimanje, uče tekst, iako se i na amaterskim televizijama, a da ne govorimo o BiBiSi-ju, znaju standardi o ulasku u studio i o tome koliko ko mora da bude spreman na posao koji ga tu čeka.

U tako vođenom RTS-u je moguće da još uvek nije izabran Direktor Televizije  na javnom konkursu, već imamo v.d. stanje!

U tako vođenom RTS-u je moguće da se radnicima, posle odluke Vlade o smanjenju zarada u Javnom sektoru, u koji, međutim, Radio-televizija Srbije ne spada, samovoljnom odlukom menadžmenta zarada, potpuno nezakonito, takođe smanji za 10 posto, što je stvar utuživa na sudu jer je, naglašavamo to, protivzakonita: Javna medijska ustanova nije Javno preduzeće poput Srbijavoda, EPS-a i sličnih, Javna medijska ustanova Srbije je Javni servis, što nisu iste stvari.

U tako vođenom RTS-u je postalo moguće da ta kuća, koja je u sopstvenoj produkciji tokom prethodnih decenija snimila naslove kao što su „Otpisani“, „Balkan ekspres“, „Dvogled“, „Neven“, „Poletarac“, „Bolji život“, „Priče iz majstorske radionice“, „Više od igre“, “Maksimetar“ „Kino oko“, „Petkom u 22“… najednom ništa više ne može da snimi  bez obilatog učešća privatnih produkcija, pobuđujući u nama, članovima ovog sindikata, i u javnosti, elementarna pitanja o eroziji profesionalnog umeća čitave kuće kao i o prirodi finansija kojima se, nama nepoznatim načinima i kanalima, finansiraju te serije.

U tako vođenom RTS-u postalo je moguće da se u kulturno-umetničkom programu jedna od najuglednijih redakcija ove kuće, Redakcija za kulturu i umetnost, već godinu i po ostavlja bez odgovornog urednika, i da njom direktno rukovodi i o svemu odlučuje, ne pitajući nikoga ni o čemu, lično glavni urednik, što se nikada, ni pod jednim glavnim urednikom, nije moglo zamisliti. U isto vreme, program iz kulture, onaj pravi, izvorni, čiji je nosilac bila pomenuta Redakcija, potpuno je ugašen a sve emisije pretvorene su u informativne portale sa polja kulture, bez prepoznatljivog kritičkog, temeljnog i dubinskog uvida u fenomen kulture kakav je decenijama  krasio ovu Redakciju i ovu kuću.

U tako vođenom RTS-u je postalo moguće da se čitave službe unutar kuće dovode pod znak pitanja i da se za njihov rad planiraju privatne agencije čije je angažovanje, navodno, isplativije?!?  Time se Javni medijski servis svih građana Srbije pretvara u puku produkcijsku kuću koja će u perspektivi imati ne više od pedesetak zaposlenih, dok će sve ostale usluge i poslove (prevođenje, vozni park, prehrana radnika, muzička produkcija, produkcija itd) obavljati tzv. out sourcing društva sa više nego dubioznom finansijskom pozadinom čitavog poslovanja. Ovim se Javni servis ispostavlja kao osnovni nosilac neoliberalnog modela kapitalizma u kojem bi poslove jedne institucije od nacionalnog značaja obavljala radna snaga uzeta na lizing, radna snaga koja ne odgovara narodu kao što bi u slučaju Javnog servisa moralo da bude, nego samo svom privatnom poslodavcu od koga nasušno zavisi i koji tu radnu snagu uveliko prekarizuje.

U tako vođenom RTS-u, u njegovoj dopisničkoj mreži, moguće je da određeni dopisnici dobijaju veće zarade i beneficije, korišćenje službenog automobila u privatne svrhe, da im se na ekranu daje nesrazmerno veći prostor dok se ostali, mizernošću svojih zarada, odsustvom dostojnih uslova rada, pripremaju da budu topovsko meso nadolazećeg „tehnološkog viška“ koga ova kuća navodno ima, iako se radi o već tragičnom nedostatku raznih profila zaposlenih koji drže program jedne televizije.

Iz svega navedenog, postaje sve vidljivije da se naša zajednička kuća, Javni medijski servis građana Srbije, sistematski, planski i sa namerom dovodi do propasti i do tog stepena devastacije, materijalne i moralne, u kojoj bi njegov opstanak bio doveden u pitanje a sama kuća, poput tolikih raskrčmljenih a prethodno smišljeno uništenih i obezvređenih firmi, bila prodata nekom privatniku koji bi njen program ugasio a prostorije izdavao u zakup.

Uviđajući da aktuelni menadžment vodi ovu kuću direktno u propast, mi neopozivo tražimo ostavku generalnog direktora Dragana Bujoševića, i od njega izabranog i dovedenog tima stručnjaka i stručnjakinja koji su u Radio-televiziji Srbije uspostavili navedeni sistem vrednosti.

To su: zamenica Generalnog direktora, glavni i odgovorni urednik Informativnog programa Televizije Srbije, gl. i odg. urednik Kulturno-umetničkog programa, gl. i odg. urednica Zabavnog programa, gl. i odg. urednik Obrazovno-naučnog programa, odgovorni urednik Beogradskog programa i direktori Finansija i komercijale, Tehnike Televizije, Tv Programa i Produkcije.

Ostale šefove i rukovodioce nižeg ranga smenićemo sami.

Gospodo rukovodioci, vi ste svoj mandat u našoj kući, Javnom servisu svih građana Srbije, potrošili onako kako ste umeli. Vi nemate više moralno pravo da vodite ovu kuću, a pogotovo nemate pravo da u njoj određujete ko je tu „tehnološki višak“. Vi ste postali najveći tehnološki višak ove kuće, balast koji ona više ne može da podnosi. Naša je kuća već jednom, tokom devedesetih,  duboko skrenula sa kursa objektivnosti i profesionalizma, i to je skupo platila. Podsećamo vas da smo mi, radnici Javnog servisa svih građana, pozvani i obavezni da vlast kontrolišemo a ne da joj apologetski služimo. Takođe, da kontrolišemo i sve ostale činioce javnog i političkog života, bez obzira na kojoj se poziciji nalaze. Vi takvu funkciju niste umeli da obezbedite, jer ovu kuću vodite kao malu porodičnu firmu a ne kao Javni servis. Vi niste dorasli Radio-televiziji Srbije. Na vama je da se hitnim ostavkama povučete sami a ne u dimu spaljene Televizije. Mi, članovi sindikata „Nezavisnost“, čvrsto vas uveravamo da ćemo preduprediti rizik da naša kuća još jednom prođe golgotu kakvu je već jednom doživela zbog naopakog rukovođenja.

Ako naši zahtevi ne budu ispunjeni, naš sindikat, kao svoj prvi korak, organizovaće štrajk upozorenja”, navodi se u otvorenom pismu Sindikat RTS »Nezavisnost« koje potpisuje poverenik tog sindikata Dragan Milanović Pilac

Ostavite komentar

avatar
  Prati  
Obavesti me o
Проститутки Бишкека