Takovske novine“ očekuju presudu Višeg suda u Beogradu po milionskoj tužbi prvog čoveka Gornjeg Milanovca

BEOGRAD-GORNJI MILANOVAC

Hoće li uspeti u dinarima milionska tužba predsednika opštine Gornji Milanovac Dejana Kovačevića protiv nedeljnika „Takovske novine“ odlučuje u narednim danima Viši sud u Beogradu.

U sudnici Raduna Bubanje danas je završena glavna rasprava i ovaj sudija je u neformalnom razgovoru, u čekanju na zapisnik, izgovorio da će se jedna od strana sigurno žaliti, a kakva će presuda biti videćemo.

Prvi čovek vladajuće Srpske napredne stranke u Gornjem Milanovcu tužio je lokalni nedeljnik jer su mu povredili čast i ugled objavom saopštenja političke organizacije koja je u tom momentu imala odbornike u lokalnoj skupštini.

To saopštenje imalo je nadnaslov „GG `Pobedi i spasi Opštinu G. Milanovac“ i naslov „Obelodanjena mahinacija Kovačevića“.

Kao saopštenje grupe građana, navedeno je u tužbi, prenet je veći deo teksta Vojvođanskog istraživačko-analitičkog centra (VOICE) „kojim se ukazuje da Aleksandra Jovičić i njena preduzetnička agencija ostvaruju zaradu fiktivnim poslovima, zahvaljujući ličnim odnosima sa uticajnim članovima vladajuće političke stranke“.

Vrh piramide

Upravo je danas u beogradskoj sudnici svedočila vlasnica „Niveus tima“ Aleksandra Jovičić o slučaju, kako su se svi u sudnici složili, o kom je brujao Gornji Milanovac.

Na pitanje sudije o zanimanju, rekla je da je direktor i vlasnik agencije za pružanje usluga socijalne zaštite, a to su pomoć u kući, pružanje pomoći starim licima i deci sa smetnjama u razvoju.

Jovičić je navela da Kovačevića zna kao predsednika opštine, „ne toliko lično, u školi smo bili slične generacije“.

„Povredilo me je da se navodi da sam formalni vlasnik. Uložila sam svoja sredstva kao preduzetnik, podigla sam kredit u banci na svoje ime. To je za mene bio šok kada sam pročitala. Mahinacije ne postoje. Nemamo privilegije. Ne postoji prijateljstvo predsednika opštine sa zaposlenima u mojoj agenciji“, rekla je vlasnica „Niveus tima“.

„Niveus tim“, rekla je, postoji od 2016. godine i sada zapošljava oko 250 do 300 ljudi.

Saradnju, kako je navela Jovičić, sa Opštinom Gornji Milanovac njena firma ima i trenutno, a ona traje od 2017. godine. Poznato joj je da je i tada Kovačević bio predsednik Opštine.

„Broj zaposlenih je promenljiva kategorija. Ja sam na vrhu piramide, pa stručni ljudi“, rekla je Jovičić odgovarajući na pitanje sudije.

Dodala je da njen „Niveus tim“ radi u Temerinu, Novoj Crnji, Beloj Crkvi, Trsteniku, Čajetini, Bosilegradu, Dimitrovgradu i da su otvorili dom za stare u Kniću.

„Ja sam ničim izazvano dospela u te Takovske novine. Sam taj tekst je plod ljudske mašte da se ponizi kao čovek i kao predsednik opštine (Dejan Kovačević, prim. nov.)“, rekla je Jovičić

Na pitanje advokata odbrane da li je pre zaključenja ugovora sa Gornjim Milanovcem imala iskustvo u toj delatnosti, Jovičić je odgovorila da to nije bio uslov javne nabavke.

U sudnici je došlo do preplitanja glasova advokata, svedoka i sudije, na pitanje da li je ivanjička firma koja je takođe u istom trenutku učestvovala na konkursu to iskustvo imala.

Jovičić je rekla kako je ponuda koju je firma Niveus dala bila niža od konkurencije.

Na pitanje da li su imali licencu za obavljanje delatnosti kada su se javili Opštini Gornji Milanovac, Jovičić je odgovorila da je priložila potvrdu koju je izdalo Ministarstvo da su u postupku za dobijanje dozvole.

Vlasnica „Niveus tima“ rekla je da je znala da je „ovaj tekst objavljen na sajtu GM info, VOICE i Fejsbuk grupi Gornji Milanovac“.

“Tužila sam VOICE“, kazala je Jovičić

Protiv „Takovskih novina“ nije želela da podnese tužbu, kako je rekla, jer je smatrala da se objava više odnosi na predsednika opštine.

Afera

U Višem sudu danas je svedočio i penzionisani direktor „Takovskih novina“ Miroslav Mišković koji je rekao sudiji da je praksa da odgovorni urednik i novinar odlučuju šta će se objaviti.

„Sporni tekst smo dobili kao i sva druga saopštenja od političkih stranaka. Novinar koji priređuje tekst i potpisuje, takva je uvek bila praksa“, kazao je Mišković.

Bio je to odgovor na pitanje zašto su se ispod saopštenja koje je predmet tužbe našli inicijali novinara i glavnog urednika „Takovskih novina“ Nebojše Savića.

„I dan danas kažem da je o toj aferi pisao ceo Gornji Milanovac. Milanovac je mali“, reči su ovog svedoka.

Brujao je ceo Milanovac, nastavio je Mišković, kako je posao dobila firma koja nije imala licencu za obavljanje tih delatnosti.

„Činjenica je da je ovaj tekst koji je predmet spora potpisao naš novinar jer je takva bila praksa, ali on nije autor ovog teksta već je samo preneo tekst Udruženja građana Pobedi i spasi Gornji Milanovac“, naveo je Mišković.

Na pitanje da li se neko posle javio listu, Mišković je odgovorio da niko nije zvao ni poslao demanti.

Advokat tužioca Goran Stamenić iz Čačka pitao je svedoka Miškovića kako se dogodilo da na istoj strani u novinama ispod jednog saopštenja izostane potpis novinara, ako je već rečeno da je potpisivanje praksa.

„Ima na istom listu. Informativna služba, ne znam ove skraćenice… SNS“, pročitao je Stamenić.

Na to pitanje odgovorio je Nebojša Savić, tuženi novinar, koji je naveo da su izračunali da je za godinu dana objavljeno 56 saopštenja i od toga tri nisu imala inicijale novinara, već su potpisani kao stranka.

Savić je rekao kako su do sada SNS, SPS, slali demanti, da je to bila praksa.

Sudija Bubanja upitao je Savića da li su proveravali navode iz saopštenja, istinitost i kako su novinari utvrdili da se radi o mahinacijama.

Savić je odgovorio da su pročitali tekst VOICE-a koji je sadržao linkove ka APR-u i drugim izvorima i da je jasno da se radi o mahinacijama kada posao dobije firma koja nema licencu.

Na sudijinu konstataciju da je svedok Jovičić, vlasnica Niveus tima, navela da je priložila u dokumentaciji potvrdu i da bi to novinari znali da su je pozvali za komentar, Savić je odgovorio da zakon koji važi za tu oblast ne predviđa mogućnost dostavljanja potvrda prilikom javne nabavke i da svi, kao i sam sudija koji sudi po zakonu, treba da se pridržavaju odgovarajućeg propisa.

Suđenje u Višem sudu po tužbi protiv „Takovskih novina“ počelo je 18. novembra 2021. godine, a presuda će biti objavljena brzo, prema mišljenju advokata.

Izvor: UNS

Prati
Obavesti me o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Prikaži sve komentare